Eh jest ktos oprucz mnie kto lubi tutaj obrone :)
1.Bunkier po co i dla kogo:
W pierwszym rozdziale chciałem napisać dlaczego warto mieć bunkier . Ja praktycznie na każdym uni na jakim grałem a grałem już na kilku i dalej gram na Topowym miejscu na uni 22)miałem do¶ć dobrze rozwinięty bunkier. Jest kilka powodów dla których warto go mieć w zależno¶ci od stylu gry jaki przyjmiemy.
Bunkier ochronny:
Bunkier ochronny będziemy wykorzystywać w celu ochrony całej floty przed agresorem
Bunkier ekonomiczny:
Bunkier Ekonomiczny tworzymy wtedy, kiedy mamy dobr± ekonomie (wydobycie) na planecie i chcemy chronić nasze zasoby, a nie koniecznie cał± flotę(bunkier relatywnie mniejszy ale dokładnie o tym w rozdziale 3)
Bunkier dla leniucha :
Ten bunkier jest dla osób, które nie maja zbytnio czasu na granie w ogame, ale lubi± czasem posiedzieć(jednak nie posiadaj± zbyt dużej floty).
Wiec można powiedzieć, że 3 podstawowe cele jakie spełnia bunkier wymienili¶my, teraz zastanówmy się czy warto ładować kasę w bunkier jak można we flotę. Odp jest prosta TAK. Jeżeli tylko nie jeste¶my Top 1 to zawsze znajdzie się kto¶ kto może nas pojechać, a maj±c nie wiele mniejsz± flotę w takim wypadku trochę kaski w bunkier zainwestowane jestesmy nie do ruszenia, bo albo nie da rady w ogóle, albo mu się nie będzie to opłacać(pamiętajcie ze bunkier nie idzie na odpadki). Dodatkowo każda obrona w bunkrze kosztuje nas o 70 % mniej niż obrona flot± (70% jednostek obronnych się odbudowuje od razu po ataku). My¶lę, że już przekonali¶cie się czy warto wiec... idĽmy dalej...
2.Z czym to się je : technologie
W zależno¶ci od rozwoju uniwersum będziemy podwyższać technologię do budowania różnych dział. Ja osobi¶cie polecam na samym początku gry(mówię tu o równym starcie ze wszystkimi na uniwersum) wybudować 2-3 Wyrzutnie rakiet(dalej zwane WR), żeby tylko strącać transportowce przeciwnika, potem doj¶ć do Lekkich Laserów(Dalej zwanych LL) i na nich oprzeć początkową obronę. Pominąłbym Ciężkie Lasery(dalej zwane CL), ponieważ wszystkie symulacje wskazują, że lepiej jest zrobić na to miejsce 4 LL, większa siła i przy zniszczeniu 3 z nich odzyskujemy. Teraz dążymy do postawienia kilkunastu dział Gausa, które tymczasowo będą stanowiły trzon ciężkich dział, ale ciągle nie zapominamy od dodawaniu co jaki¶ czas LL do naszej kolekcji. Działa jonowe celowo zostały przeze mnie pominięte ponieważ kosztują dużo kryształu, a na tym etapie gry kryształ to zawsze największy problem. Teraz jest żmudne dążenie do dział plazmowych które staną się największą siłą naszego bunkra i tu już trzeba dobrać odpowiednie proporcje do stylu gry... wiec zaczynamy następny rozdział...
Najlepszy schematy bunkrów.
S± 3 podstawowe schematy bunkrów które przez miesi±ce do¶wiadczeń i gry stworzyłem, dostosowane do 3 typów graczy o których pisałem w punkcie 1.
a)Bunkier ochronny:
Najlepszy i najbardziej kosztowny bunkier. Bunkier ten opiera się na LL i Plazmach. Może kogo¶ to zdziwić ale to LL s± najlepsz± obron± a Plazmy s± tylko tłem. Dlaczego tak? W miarę rozwoju gry ludzie inwestuj± coraz więcej w "mięso armatnie" w postaci lekkich my¶liwców i postawione nawet 200 plazm str±ci w turze praktycznie tylko 200 lekkich my¶liwców i nie naruszy nawet trzonu floty jakimi s± OW. Dobra wiec przejdzmy do konkretów, oto proporcje w miarę rozwoju bunkra:
Lekki laser Plazma
500 3
1000 4
2000 6
3000 9
4000 12
5000 15
6000 18
7000 21
8000 24
10000 30
Na każde następne 400 LL dodajemy 1 Plazme. Nie zapominamy oczywi¶cie o innych działach, ale to tylko s± dodatki więc już dowolno¶ć w ich stawianiu.
Ten rodzaj bunkra jest nieograniczony rozwijamy do cały czas w miarę rozwoju floty rywali.
b)Bunkier ekonomiczny:
Ten bunkier nie musi być zbyt wielki, a powiem więcej do¶ć mały, jeżeli będziemy przetrzymywać w nim tylko surowce z powiedzmy nocnego wydobycia to nikomu ma się nie opłacać w niego wlecieć, więc tu proporcje będ± z goła inne:
Lekki laser Plazma
100 3
250 5
350 7
450 9
500 10
Tutaj według schematu postępujemy dalej 75 LL 1 plazma i nasze surowce czuj± się bezpieczne J
Bunkier dla leniucha:
Jeżeli nie masz czasu grać a jednak chcesz jako tak± flotę utrzymać na planecie to musisz zbudować ¶redniej jako¶ci bunkier, tak żeby nie opłacało się wlatywać po twoj± mini flotę . Bunkier ten ma po¶rednie proporcje i po¶redni± cenę ze wszystkich:
Lasery Plazmy
300 4
500 7
750 10
1000 13
1500 17
2000 21
I według schematu na każde kolejne 125 LL przypada 1 Plazma.
Offline
eh ja juz nie gram tylko skopjowalem to ze starego forrum sojusz ufoki :) zeby sie nie zmarnowalo
Offline
no to powiem cos :)
a wiec wiara w bunkier z 20k LL to zguba :) ostatnio z wojolem sie wbilismy w cos podonego tylko tam bylo chyba 11k LL i 20 k WR i poszlo sie (cenzura) :)
nie budujcie bunkrów
tylko floty
bo bedziecie
miec z
flot
pozytek
Offline
cycu ja bez bunkra zyc nie moge :)
Offline
ja mam 75 k WR i sie nie chwale
tzn czasem przydatne a czasem nie
mój bunkier ma na celu czasem chronienie 10kk surówcy i np 2000 recków i nic wiecej :)
Offline
heheh no widzisz cycu tez masz cos wcielone w siebie z bunkrownika :P
Offline